Marketing szeptany (ang. whisper marketing, word of mouth marketing) – to działania marketingowe mające za zadanie dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy za pośrednictwem bezpośredniego, wyglądającego na „spontaniczny” przekazu ustnego.
Przykładami realizacji marketingu szeptanego mogą być między innymi:
- przekazywanie produktów nowo wprowadzonych na rynek grupie nieopłacanych „agentów-wolontariuszy”, którzy korzystając z produktu, przekazują swoją opinię znajomym.
- pisanie artykułów na blogach
- pisanie komentarzy o produkcie firmie na forach internetowych
Przez niektórych teoretyków marketingu marketing szeptany utożsamiany jest z pojęciem marketing wirusowy. O szeptanym charakterze działań marketingowych decyduje kanał przekazu marketingowego.
Szeroka definicja marketingu szeptanego (buzz marketing) jest pojęciem szerszym niż marketing wirusowy.

Kontakt
B-Direct Beata Staniaszek
Marszałkowska 115/338
00-102 Warszawa
mail: biuro@b-direct.pl
tel.792-868-052
